Ranking dostępnych na rynku fotelików obrotowych isofix

Dlaczego wybór fotelika samochodowego jest tak ważny? Ponieważ przy jego wyborze wchodzi w grę ludzkie życie, i to najważniejszej istoty w życiu każdego rodzica - dziecka. Przed wyborem odpowiedniego produktu, warto poważnie przyjrzeć się charakterystyce każdego z nich. Obecnie foteliki obrotowe to najbardziej dynamicznie rozrastająca się grupa produktowa pośród modeli odpowiednich dla dzieci do 4 roku życia. Znamienne jest, iż foteliki marki Cybex oraz GB regularnie otrzymują bardzo wysokie noty za bezpieczeństwo podczas niezależnych testów przeprowadzanych przez takie ośrodki jak niemiecki ADAC, czy austriacki OAMTC. Posiadają one także  wiele innych ważnych elementów, które przekonują rodziców do wyboru fotelika marki Cybex bądź GB. Żeby nie być gołosłownym postanowiliśmy porównać przygotować dla Państwa zestawienie fotelików najpopularniejszych fotelików obrotowych, które obecnie można zakupić na naszym rodzimym rynku.

Zapraszamy do dyskusji oraz wymiany doświadczeń na temat fotelików obrotowych na naszej grupie eksperckiej na facebook: https://www.facebook.com/groups/1416202398445437

Przygotowując dla Państwa poniższe porównanie, skupiliśmy się przede wszystkim na fotelikach obrotowych, które mogą być alternatywą dla modeli marki Cybex oraz GB. Oferta tych dwóch firm w tej grupie produktowej jest na tyle bogata, że poświęciliśmy im osobny wpis, gdzie szczegółowo opisaliśmy różnice pomiędzy poszczególnymi fotelikami.
Znajdą go Państwo pod tym linkiem - >>LINK<<

Britax Römer Dualfix (M) i-Size / Swingfix (M) i-Size

Fotelik obrotowy Britax Romer Dualfix i-size

Flagowe modele marki Britax Romer.
Foteliki występują w poniższych wersjach:

  • Britax Romer Dualfix i-Size - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 40 cm do 105 cm (posiada wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci od 76 cm wzrostu.
  • Britax Romer Dualfix M i-Size - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 61 cm do 105 cm lub wadze maksymalnej równej 18 kg. Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci od 76 cm wzrostu.
  • Britax Romer Swingfix i-Size - fotelik obrotowy 180 stopni dla dzieci od 40 do 105 cm (posiada wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Możliwość przewożenia tylko tyłem w pełnym okresie używania.
  • Britax Romer Swingfix M i-Size - fotelik obrotowy 180 stopni dla dzieci od 61 do 105 cm (posiada wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Możliwość przewożenia tylko tyłem w pełnym okresie używania.

Udana konstrukcja marki Britax Romer. Na jej podstawie oparto aż 4 warianty możliwe do zakupu. Wybór konkretnego modelu jest uzależniony od własnych preferencji oraz wieku dziecka, które planujemy w nich wozić.
Foteliki spełniają założenia homologacyjne normy UN R-129, potocznie zwaną i-Size. Montaż odbywa się przy pomocy mocowania systemu ISOFIX oraz stabilizacji poprzez nogę wypierającą. Podstawa fotelika została wyposażona o regulowaną w płaszczyźnie odchylenia ramę antyrotacyjną - funkcja ta pozwala na pełne dopasowanie go do większości spotykanych kanap w samochodach. Znajdziemy tutaj systemy podnoszące bezpieczeństwo dziecka podczas wypadku. Wewnętrzny system ochrony przed zderzeniem bocznym SICT Inside, który redukuje siły uderzenia poprzez zmniejszenie odległości między wnętrzem samochodu, a fotelikiem i pochłania energię zderzenia, zanim ta dotrze do dziecka. ISOFIX z systemem Pivot-Link podczas zderzenia czołowego nakierowuje najpierw powstałe siły w dół, a później w przód, przez co redukuje on ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego dziecka. Siedzisko posiada opcję odchylenia do pozycji leżącej (5 poziomów ustawienia). Wewnętrzny zagłówek jest regulowany wraz z poziomem ułożenia 5-punktowych szelek bezpieczeństwa. Foteliki posiadają wysokie noty w testach zderzeniowych ośrodka ADAC.

Plusy w/w fotelików Britax Romer

  • niezależnie od wariantu wyboru, umożliwiają przewożenie dziecka tyłem w pełnym okresie używania
  • posiadają alternatywną opcję ustawienia przodem do kierunku jazdy dla dzieci powyżej 76 cm wzrostu (seria Dualfix)
  • możliwość ustawienia siedziska na wprost drzwi (skręt o 90 stopni) pozwala na szybkie wkładanie i wyciąganie dziecka do fotelika
  • zgodne z normą i-Size
  • innowacyjna, regulowana rama antyrotacyjna - lepsze dopasowanie do samochodu
  • wbudowany, wewnętrzny system ochrony bocznej SICT Inside
  • Pivot Link redukujący siły działające na głowę i szyję dziecka podczas zderzenia czołowego
  • wysokie noty w niezależnych testach ADAC (noty za bezpieczeństwo: 4/5 gwiazdek - seria Dualfix, 5/5 gwiazdek seria Swingfix, zaliczony PLUS TEST - seria Swingfix)
  • 5 stopni regulacji odchylenia siedziska
  • regulowany zagłówek wraz z wysokością pasów wewnętrznych

Minusy w/w fotelików Britax Romer

  • stosunkowo przeciętny zakres odchylenia siedziska może przyczynić się od opadania głowy dziecka podczas podróży tyłem, głównie w samochodach z mocno pochyloną kanapą
  • głębokie siedzisko oraz średnia ilość miejsca na nogi może utrudnić skrzyżowanie nóg dziecka podróżującego tyłem w końcowym okresie używania
  • dosyć płytki zagłówek
  • ze względu na budowę, w okresie letnim może pojawić się problem z nadmierną potliwością dziecka

Wymiary: dł. 74 cm, szer. 44 cm, wys. 48 cm
Waga: 15 kg

Promocyjne ceny zakupu obrotowych fotelików Britax Romer - kliknij w nazwę modelu, który Cię zainteresował:
- Britax Romer Dualfix (M) i-Size
- Britax Romer Swingfix (M) i-Size

Britax Romer Dualfix 2 R

Kolejny fotelik obrotowy marki Britax Romer. Dualfix 2 R to model, który został w dużej mierze oparty na konstrukcji pierwszego obrotowego fotelika tej firmy, czyli modelu Dualfix. Wprowadzono tutaj jednak szereg ulepszeń względem poprzednika.
Britax Romer Dualfix 2 R to fotelik obrotowy w pełnym zakresie 360 stopni. Został on dopuszczony do sprzedaży dzięki zaliczeniu norm homologacyjnych ECE R-44/04 dla grupy 0+/I, czyli 0-18 kg. Oferuje on nam możliwość przewożenia dziecka tyłem w pełnym okresie używania, bądx też przodem w późniejszym okresie (dzieci powyżej 9 kg swojej wagi). Aby móc zastosować go już od pierwszych dni od narodzin dziecka, fotelik należy doposażyć w dodatkową wkładkę dla niemowlaków (sprzedawana jako osobny produkt). Tutaj także, do jego poprawnego montażu wykorzystujemy mocowanie systemu ISOFIX, a podstawę stabilizujemy nogą wypierającą. ISOFIX z systemem Pivot-Link podczas zderzenia czołowego nakierowuje najpierw powstałe siły w dół, a później w przód, przez co redukuje on ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego dziecka. Fotelik posiada ramę antyrotacyjną, jednak w porównaniu do w/w modeli tego producenta, nie jest ona regulowana w płaszczyźnie swego położenia. Ułatwieniem dla codziennej instalacji dziecka w foteliku jest możliwość ustawienia siedziska na wprost drzwi pojazdu. Fotelik posiada możliwość rozłożenia do pozycji spoczynkowej. Dualfix 2 R, ze względu na brak zaliczenia normy homologacyjnej i-Size nie posiada obowiązku przewożenia w nim dziecka o wzroście 105 cm. Niestety, ale kubatura siedziska nie grzeszy swoimi rozmiarami i obecnie jest to jeden z najmniejszych fotelików w swojej klasie. Regulowany zagłówek na wysokość zmienia swoje położenie w parze z ułożeniem wysokości 5-punktowych szelek.

Plusy fotelika Romer Dualfix 2 R

  • możliwość przewożenia dziecka tyłem od narodzin aż do 18kg lub przodem od 9kg (dla noworodków wymagana wkładka, którą kupujemy osobno)
  • system obrotowy w zakresie 360° ułatwiający wkładanie i wyciąganie dziecka z fotelika
  • prosty montaż fotelika za pomocą systemu ISOFIX
  • podstawa wyposażona w ramę antyrotacyjną stabilizującą całość po zapięciu w samochodzie
  • Pivot Link redukujący siły działające na głowę i szyję dziecka podczas zderzenia czołowego
  • dobra  nota 4/5 gwiazdek za bezpieczeństwo w testach ADAC
  • regulacja wysokości zagłówka wraz z 5-punktowymi pasami za pomocą jednej ręki

Minusy fotelika Romer Dualfix 2 R

  • posiada jedno z najmniejszych siedzisk pośród fotelików obrotowych
  • stosunkowo przeciętny zakres odchylenia siedziska może przyczynić się od opadania głowy dziecka podczas podróży tyłem, głównie w samochodach z mocno pochyloną kanapą
  • średnia ilość miejsca na nogi dla dziecka podróżującego tyłem

Wymiary: dł. 70 cm, szer. 45 cm, wys. 53 cm
Waga: 14 kg

Zainteresowany? Skorzystaj z naszej promocyjnej oferty na zakup fotelika Britax Romer Dualfix 2 R - >>LINK<<

Recaro Zero.1 i-Size

Recaro Zero.1 to jeden z najpopularniejszych fotelików obrotowych na rynku. Fotelik wyposażony został w wkładkę dla niemowlaka. W tej wersji posiada on dodatkową piankę w zagłówku w celu poprawienia komfortu podróżowania dziecka. Montaż za pomocą szyny ISOFIX i specjalnej podpórki pełniącej funkcję ramy antyrotacyjnej. Możliwość obracania o 360 st. Umieszczone na przodzie indykatory bezpieczeństwa informują o prawidłowej instalacji fotelika w złączach Isofix. Cztery zielone pola informują, że fotelik został prawidłowo zamontowany.
Fotelik posiada wyjmowaną wkładkę redukcyjną dla noworodków, oddychające, łatwe do czyszczenia i trwałe tkaniny, profilowaną piankę dla najwyższej ergonomii. Komfort jazdy dziecku zapewnia wielostopniowa regulacja zagłówka i siedziska, natomiast o bezpieczeństwo oprócz wspomnianej bazy montażowej, dbają 5-cio punktowe pasy bezpieczeństwa z innowacyjnym systemem HERO. Dodatkowo Zero.1 jest wyposażony w zintegrowany system ochrony poprawiający bezpieczeństwo w przypadku zderzeń bocznych - system A.S.P. Fotelik w maju 2017 roku przeszedł testy ADAC i zaliczył je na ocenę "dobry" (4 gwiazdki).

Plusy fotelika Recaro Zero.1 i-Size

  • posiada zaliczoną homologację nowej normy i-Size (UN R-129)
  • wyposażony w wkładkę dla dla niemowlaków
  • dostosowany do przewożenia dzieci tyłem od 40 cm do 105cm
  • przodem dla maluchów powyżej 76 cm wzrostu
  • obrotowe siedzisko w zakresie 360°
  • bezpieczny, otrzymał jedną z niższych średnich za bezpieczeństwo w testach ADAC (nota 4 gwiazdek)
  • zintegrowana ochrona przed zderzeniami bocznymi (system A.S.P.)
  • kilkustopniowa regulacja wysokości zagłówka wraz z pasami bezpieczeństwa
  • innowacyjny system HERO
  • oddychający materiał oraz wysoki komfort podróżowania dzięki profilowanym piankom

Minusy fotelika Recaro Zero.1 i-Size

  • jeden z najmniej rozkładających się fotelików obrotowych do pozycji spoczynkowej, co może przyczynić się od opadania głowy dziecka podczas podróży tyłem, głównie w samochodach z mocno pochyloną kanapą
  • średnia ilość miejsca na nogi dla dziecka podróżującego tyłem

Wymiary: dł. 64 cm, szer. 45 cm, wys. 61 cm
Waga: 15 kg

Zainteresowany? Skorzystaj z naszej promocyjnej oferty na zakup fotelika Recaro Zero.1 i-Size - >>LINK<<

Maxi Cosi AxissFix Plus / AxissFix Air

Maxi Cosi AxissFix to weteran pośród fotelików z opcją obrotu siedziska. Na potrzeby naszego porównania sięgamy po dwie wersje tego modelu:

  • Maxi Cosi AxissFix Plus - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 45 cm do 105 cm (posiada wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Tyłem do 87cm, przodem dla dzieci od 76 cm wzrostu.
  • Maxi Cosi AxissFix Air - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 61 cm do 105 cm lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Tyłem do 87cm, przodem dla dzieci od 76 cm wzrostu. Wyposażony w technologię wykorzystującą poduszki powietrzne wbudowane w otuliny pasów piersiowych. Aktywowane w chwili zderzenia czołowego dla siedziska ustawionego zgodnie z kierunkiem jazdy.

Seria fotelików Maxi Cosi AxissFix posiada kilka cech wspólnych. Są to foteliki obrotowe z możliwością obrotu w pełnym zakresie 360 stopni. Spełniają wymogi nadrzędnej europejskiej homologacji UN R-129, czyli i-Size. Umożliwiają przewożenie dzieci tyłem do kierunku jazdy do wzrostu ok. 87 cm z tą różnicą, że model AxissFix Plus jest odpowiedni dla noworodków (od 45 cm wzrostu ze względu na posiadaną wkładkę niemowlęcą), a model AxissFix Air jest dla dzieci od 61 cm wzrostu (ok. 4 miesiąc życia dziecka). Jest to także jeden z nielicznych fotelików obrotowych, który do swojego montażu, poza systemem mocowania ISOFIX wymaga ustabilizowania poprzez pas kotwiczący Top-Tether. Nie znajdziemy tutaj nogi wypierającej. Stosunkowo krótki okres przewożenia tyłem można traktować jako minus. Dziecko przynajmniej do 3 roku życia powinno być przewożone właśnie w ten sposób. Wersja AxissFix Air rozwiązuje problem zbyt wczesnego przestawienia fotelika przodem poprzez zastosowane w tym modelu poduszki powietrzne. W chwili zderzenia czołowego, gdy dziecko podróżuje już przodem, napełniają się one powietrzem, ograniczając tym samym przechylenie głowy do minimum, amortyzując i redukując siły działające na odcinek szyjny kręgosłupa. Niezależnie od wariantu zakupu, zagłówek jest regulowany razem z pasami, dodatkowo pasy są wyposażone w nakładki ochronne. Kilku stopniowa regulacja siedziska umożliwia zmiany kąta nachylenia, gdy dziecko zaśnie bądź się obudzi. Foteliki brały udział w testach niemieckiego ośrodka ADAC, w których otrzymały dobre noty 4 gwiazdek za parametr bezpieczeństwa. Wersja AxissFix Air wypadła korzystniej przy zderzeniu czołowym.

Plusy fotelików Maxi Cosi AxissFix Plus / AxissFix AIR 

  • posiadają zaliczoną homologację nowej normy i-Size (UN R-129)
  • wyposażony w wkładkę dla dla niemowlaków (AxissFix Plus)
  • posiadają możliwość przewożenia dziecka tyłem do 87 cm wzostu
  • obrotowe siedzisko w zakresie 360°
  • dobre noty w testach ADAC (4 gwiazdki)
  • 7 stopni regulacji wysokości zagłówka wraz z 5-punktowymi pasami
  • 4 stopnie ustawienia pochylenia siedziska
  • innowacyjna technologia poduszek powietrznych w foteliku AxissFix Air ustawionego przodem, która amortyzuje głowę dziecka podczas zderzenia czołowego
  • wyposażony w wysoką ramę antyrotacyjną, która stabilizuje całość po zamontowaniu

Minusy fotelików Maxi Cosi AxissFix PLUS / AxissFix Air

  • brak możliwości przewożenia dziecka tyłem do 105 cm
  • montaż z wykorzystaniem mocowania ISOFIX oraz pasa Top-Tether ogranicza listę kompatybilności do tych modeli, które posiadają możliwość poprawnego zapięcia pasa Top-Tether
  • najmniej miejsca na nogi dla dziecka podróżującego tyłem pośród porównywanych modeli obrotowych
  • przeciętny zakres odchylenia siedziska może przyczynić się od opadania głowy dziecka podczas podróży tyłem, głównie w samochodach z mocno pochyloną kanapą
  • średnie noty za bezpieczeństwo w testach ADAC (w porównaniu do innych modeli z oceną 4 gwiazdek)

Wymiary: dł. 71 cm, szer. 44.5 cm, wys. 57.5 cm
Waga: 12.5kg

Promocyjne ceny zakupu obrotowych fotelików Maxi Cosi AxissFix - kliknij w nazwę modelu, który Cię zainteresował:
- Maxi Cosi AxissFix Plus
- Maxi Cosi AxissFix Air

Maxi Cosi Mica i-Size

Maxi Cosi Mica i-Size jest najnowszym fotelikiem obrotowym tej marki. Debiutował on w sprzedaży w lutym 2020 roku. Skonstruowany zgodnie z wytycznymi normy i-Size (UN R-129). Ze względu na wewnętrzną wkładkę Baby Hugg, jest on przewidziany dla dzieci od urodzenia do ok. 4 roku życia (40-105 cm i waga max. 18 kg). W przeciwieństwie do modeli z serii AxissFix, posiada on możliwość przewożenia dziecka tyłem w pełnym okresie używania. Przodem możemy w nim wozić dzieci, które przekroczyły 87 cm wzrostu. Fotelik montujemy w samochodzie przy wykorzystaniu mocowania typu ISOFIX i stabilizujemy go przy pomocy nogi wypierającej. Wysoka rama antyrotacyjna ułatwia jej pełne dopasowanie względem kanapy. Siedzisko oczywiście posiada możliwość pełnego skrętu w zakresie 360 stopni. Opatentowana budowa ścian bocznych fotelika zgodnych z technologią G-Cell, która strukturą przypomina plaster miodu, ma za zadanie pochłonąć energię zderzenia bocznego. Dodatkową ochronę na poczet takiego wypadku zapewnia wewnętrzny, głęboki zagłówek, który jest regulowany na wysokość w celu adaptacji wewnętrznej przestrzeni względem stale rosnącego dziecka. W jego wnętrzu znajdziemy pianki memory, które dokształcają się do kształtu głowy dziecka. Zmiana położenia zagłówka odbywa się w parze z 5-punktowymi szelkami bezpieczeństwa. Siedzisko posiada możliwość zmiany pochylenia w celu zapewnienia poprawnej pozycji dla śpiącego dziecka w podróży. Fotelik posiada kanały wentylacyjne, które odprowadzają nadmiar ciepła z wnętrza siedziska zgromadzony podczas cieplejszych dni.

Plusy fotelika Maxi Cosi Mica i-Size

  • spełnia założenia europejskiej normy homologacyjnej i-Size (UN R-129/03)
  • fotelik obrotowy 360 stopni
  • dla dzieci od urodzenia do ok. 4 roku życia (od 40 do 105 cm i wagi max. 18 kg) - w zestawie z wkładką niemowlęcą Baby Hugg
  • posiada możliwość przewożenia dziecka tyłem do osiągnięcia limitów maksymalnych
  • alternatywna możliwość ustawienia siedziska przodem dla dzieciaków powyżej 87 cm wzrostu
  • prosty montaż przy pomocy mocowania ISOFIX i stabilizacji nogą wypierającą
  • energochłonna skorupa z technologią G-Cell
  • regulowany zagłówek, zmiana jego położenia wpływa na wysokość ustawienia wewnętrznych, 5-punktowych szelek
  • wentylowana skorupa fotelika
  • odchylane siedzisko do spania

Minusy fotelika Maxi Cosi Mica i-Size

  • słabe, jak na fotelik tej klasy i tej ceny zakupu wyniki w testach ADAC - jedyne 3/5 za bezpieczeństwo
  • średnia ilość miejsca na nogi dla dziecka podróżującego tyłem do kierunku jazdy
  • wysoka waga utrudnia przepinanie między samochodami

Wymiary: dł. 61 cm, szer. 45 cm, wys. 55 cm
Waga: 14.9 kg

Zainteresowany? Skorzystaj z naszej promocyjnej oferty na zakup fotelika Maxi Cosi Mica i-Size - >>LINK<<

Nuna Rebl Plus i-Size / Nuna Norr i-Size

Nuna Rebl Plus i-Size to także jeden z weteranów w naszym zestawieniu. Fotelik debiutował w sprzedaży w 2017 roku i w jeszcze w październiku tego samego roku zaliczył on testy ADAC. Otrzymał on notę 4 gwiazdek w parametrze bezpieczeństwa, jak i w nocie ogólnej. Model posiada zaliczoną homologację i-Size i jest przewidziany dla dzieci od 40 do 105 cm i wagi maksymalnej równej 18.5 kg. To o 0.5 kg więcej w porównaniu do większości opisywanych tutaj fotelików. Rebl Plus i-Size posiada jedną z ciekawszych wkładek niemowlęcych. Wypełnienie jej opatentowaną pianką Memory Tailor Tech zapewnia najwyższy poziom ochrony dla tak młodego człowieka. Wzmocniona stalowa rama fotelika, na której oparta jest cała konstrukcja siedziska, czyni go o 35 % bardziej wytrzymałym na przeciążenia działające na niego podczas wypadku względem poprzedniej wersji Nuna Rebl. Montujemy go w samochodzie jak większość, czyli wykorzystujemy w tym celu mocowanie ISOFIX i nogę wypierającą. Podstawia posiada ramę antyrotacyjną. Dziecko w Nuna Rebl Plus i-Size możemy przewozić tyłem do kierunku jazdy przez cały okres używania, natomiast możliwość jazdy przodem powinna być wykorzystywana nie wcześniej, niż przekroczy ono 76 cm wzrostu i skończy 15 miesiąc życia. Fotelik ten posiada specjalnie zaprojektowaną podpórkę na nóżki dla dzieci podróżujących przodem. Siedzisko możemy odchylić do pozycji spoczynkowej, korzystając z 7 możliwych ustawień. Fotelik posiada wentylowaną skorupę, która poprawia komfort w podróży podczas cieplejszych dni. W zestawie otrzymujemy także letni pokrowiec na fotelik.

Nuna Norr i-Size to fotelik, którego konstrukcja jest oparta na modelu Rebl Plus i-Size. Zablokowano w nim jednak możliwość przewożenia dziecka przodem do kierunku jazdy. Pozwoliło mu to zaliczyć szwedzki test PLUS TEST oraz poprawiło osiągnięty wynik w testach bezpieczeństwa ADAC. Pozostałe cechy tego modelu pozostały niezmienione.

Plusy fotelika Nuna Rebl Plus i-Size / Nuna Norr i-Size

  • spełnia założenia normy homologacyjnej i-Size
  • umożliwia przewożenie dziecka tyłem do kierunku jazdy od urodzenia aż do ukończenia 4 roku życia dziecka lub przekroczenia 105 cm wzrostu / wagi 18.5 kg
  • alternatywnie, siedzisko można ustawić zgodnie z kierunkiem podróży w chwili, gdy dziecko osiągnie wzrost 76 cm i ukończy 15 miesiąc życia (wersja Nuna Rebl Plus i-Size)
  • dobre noty w testach niemieckiego ośrodka ADAC - 4 gwiazdki za bezpieczeństwo oraz ocenę ogólną
  • regulacja do pozycji leżącej w jednej z 7 dostępnych ustawień
  • 360 stopniowa rotacja siedzenia pozwala przełączać bez wysiłku kierunek jazdy
  • Technologia True Lock pozwala na szybki i bezpieczny montaż ISOFIX
  • 9 – pozycyjne szyny ISOFIX pozwalają na dopasowanie fotelika do głębokości osadzenia ISOFIX oraz "szczelny" montaż fotelika.
  • 5 punktowe pasy bezpieczeństwa
  • noga stabilizująca z regulacją długości oraz wskaźnikiem poprawnego oparcia
  • regulacja wysokości zagłówka w 7 pozycjach
  • panele wentylacyjne w skorupie fotelika tworzą komfortowy klimat podczas długich wyjazdów
  • wskaźniki  poprawności instalacji fotelika w ISOFIX pomagają zredukować przypadki nieprawidłowego montażu fotelika
  • wkładka dla niemowlaka oraz letni pokrowiec w zestawie

Minusy fotelika Nuna Rebl Plus i-Size / Nuna Norr i-Size

  • stosunkowo przeciętny zakres odchylenia siedziska może przyczynić się od opadania głowy dziecka podczas podróży tyłem, głównie w samochodach z mocno pochyloną kanapą
  • płaszczyzna zagłówka nie pokrywa się z płaszczyzną oparcia , co także potęguje prawdopodobieństwo opadania głowy w pozycji RWF
  • średnie noty za ochronę podczas zderzeń czołowych oraz bocznych w testach ADAC (w porównaniu do innych modeli z oceną 4 gwiazdek)
  • dosyć płytki zagłówek

Wymiary: dł. 64.8 cm, szer. 47.8 cm, wys. 65.2 cm
Waga: 14 kg

Promocyjne ceny zakupu obrotowych fotelików Nuna - kliknij w nazwę modelu, który Cię zainteresował:
- Nuna Rebl Plus i-Size
- Nuna Norr i-Size

Nuna Prym i-Size

Nuna Prym i-Size to następca fotelika Rebl Plus i-Size, i można go niejako nazwać Reblem Plus w wersji 2.0. Znajdziemy tutaj szereg zmian, które korzystnie wpływają na komfort i pozycję dziecka podczas podróży.
Prym posiada całkowicie przemodelowany zagłówek. Nie posiada on już pianki memory w jego centralnej części, przez co nie wypycha on już główki do przodu podczas snu w podróży. Delikatnie większy zakres odchylenia, w połączeniu z nowym zagłówkiem obniża ryzyko zjawiska opadającej głowy na klatkę piersiową dziecka w ustawieniu RWF.
Fotelik został także wyposażony w system ochrony bocznej SIP (Side Impact Protection). Jego poprawne działanie wymaga otworzenia elementu systemu i ustawienia go pod kątem prostym względem skorupy fotelika. Maksymalizuje on prawdopodobieństwo uderzenia w ten punkt oraz nadaje on wektora powstałej sile na tylną oparcie fotela, przez co omija ona dziecko. Fotelik, podobnie jak Rebl Plus i-Size, posiada zaliczoną homologację i-Size i jest przewidziany dla dzieci od 40 do 105 cm i wagi maksymalnej równej 18.5 kg. Dziecko może podróżować tyłem, aż do momentu, gdy z niego wyrośnie lub też przodem powyżej 76 cm wzrostu oraz po ukończeniu 15 miesiąca życia. Nowością jest wbudowana w siedzisko blokada, którą należy dodatkowo zwolnić, jeżeli chcemy zmienić ustawienie na opcję FWF. Znajdziemy tutaj także pozostałe rozwiązania tj. podpórkę na nóżki dla dzieci podróżujących przodem, wentylowaną skorupę oraz otrzymywany wraz z zakupem letni pokrowiec.

Plusy fotelika Nuna Prym i-Size

  • nowy, poprawiony kształt zagłówka
  • posiada dodatkowy system ochrony przed zderzeniem bocznym SIP
  • wyposażony w dodatkową blokadę, którą należy zwolnić w chwili ustawienia siedziska przodem do kierunku jazdy
  • spełnia założenia normy homologacyjnej i-Size
  • umożliwia przewożenie dziecka tyłem do kierunku jazdy od urodzenia aż do ukończenia 4 roku życia dziecka lub przekroczenia 105 cm wzrostu / wagi 18.5 kg
  • alternatywnie, siedzisko można ustawić zgodnie z kierunkiem podróży w chwili, gdy dziecko osiągnie wzrost 76 cm i ukończy 15 miesiąc życia
  • regulacja do pozycji leżącej w jednej z 7 dostępnych ustawień
  • 360 stopniowa rotacja siedzenia pozwala przełączać bez wysiłku kierunek jazdy
  • Technologia True Lock pozwala na szybki i bezpieczny montaż ISOFIX
  • 9 – pozycyjne szyny ISOFIX pozwalają na dopasowanie fotelika do głębokości osadzenia ISOFIX oraz "szczelny" montaż fotelika.
  • 5 punktowe pasy bezpieczeństwa
  • noga stabilizująca z regulacją długości oraz wskaźnikiem poprawnego oparcia
  • regulacja wysokości zagłówka w 7 pozycjach
  • panele wentylacyjne w skorupie fotelika tworzą komfortowy klimat podczas długich wyjazdów
  • wskaźniki  poprawności instalacji fotelika w ISOFIX pomagają zredukować przypadki nieprawidłowego montażu fotelika
  • wkładka dla niemowlaka oraz letni pokrowiec w zestawie
  • dobry wynik za bezpieczeństwo w testach ADAC - 4/5 z szczególnie mocną ochroną w przypadku zderzenia bocznego, wówczas 5/5 gwiazdek

Minusy fotelika Nuna Prym i-Size

  • stosunkowo przeciętny zakres odchylenia siedziska dla dziecka podróżującego tyłem do kierunku jazdy
  • stosunkowo wysoka cena zakupu

Wymiary: dł. 66 cm, szer. 49 cm, wys. 59 cm
Waga: 14.8 kg

Zainteresowany? Skorzystaj z naszej promocyjnej oferty na zakup fotelika Nuna Prym i-Size - >>LINK<<

Joie Spin 360 / Joie Spin GT / Joie Spin Safe RWF

Joie Spin 360 to baza, na której oparto dwa pozostałe modele naszego zestawienia. W sumie mamy 3 warianty wyboru:

  • Joie Spin 360 - fotelik obrotowy 360 stopni z grupy wagowej 0-18 kg (posiada wkładkę niemowlęcą). Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci powyżej 9 kg.
  • Joie Spin GT - fotelik obrotowy 360 stopni z grupy wagowej 0-18 kg (posiada wkładkę niemowlęcą). Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci powyżej 9 kg.
  • Joie Spin Safe RWF - fotelik obrotowy 180 stopni z grupy wagowej 0-18 kg (posiada wkładkę niemowlęcą). Możliwość przewożenia tylko tyłem w pełnym okresie używania.

Zacznijmy od Joie Spin 360. Jest to najtańszy fotelik obrotowy w naszym zestawieniu, który brał udział w testach ośrodka ADAC. Otrzymał tam względnie mocną, 3 gwiazdkową notę za bezpieczeństwo (zabrakło mu 0.1 w ocenie, by otrzymać 4 gwiazdki). Fotelik ten posiada homologację ECE R-44/04 dla wagi 0-18 kg. Siedzisko jest wyposażone w dodatkową wkładkę dla niemowlaków, którą z czasem należy wyciągnąć z fotelika. Podstawę zapinamy przy wykorzystaniu systemu ISOFIX, a całość stabilizujemy nogą wypierającą. Podczas wkładania dziecka, fotelik możemy ustawić na wprost drzwi, by łatwiej nam było wkładać i wyciągać malca z fotelika. Siedzisko posiada możliwość odchylenia w jednej z 5 dostępnych pozycji. Wewnętrzny zagłówek jest regulowany (6 poziomów ułożenia) wraz z ustawieniem wysokości 5-punktowych szelek. System wentylacji w skorupie fotelika pomaga z odprowadzeniu ciepła podczas cieplejszych dni.

Joie Spin GT to upgradowana wersja Spin 360. Znajdziemy tutaj dwie podstawowe różnice. Fotelik został wyposażony w dodatkowy system ochrony bocznej SIP, którego zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa podczas uderzenia w bok samochodu. Spin GT posiada także blokadę, którą należy zwolnić w momencie, gdy chcemy przestawić siedzisko przodem do kierunku jazdy. Fotelik w tej wersji nie przechodził dodatkowych testów zderzeniowych ADAC.

Joie Spin Safe RWF to debiutujący w marcu 2020 roku wariant fotelika Spin 360, w którym zablokowane możliwość ustawienia siedziska przodem. Umożliwiło mu to zaliczyć szwedzki test PLUS TEST. W tym wariancie, podobnie jak w Spin GT znajdziemy dodatkowy system ochrony bocznej SIP. Fotelik ten występuje tylko w kolorze Black Pepper.

Plusy w/w fotelików Joie Spin

  • dopuszczone do sprzedaży na podstawie zaliczonej homologacji ECE R-44/04
  • foteliki z możliwością obrotu w zakresie 360 stopni (Spin 360 i Spin GT) oraz 180 stopni (Spin Safe RWF)
  • dla dzieci od urodzenia do ok. 4 roku życia - 0-18 kg (posiadają wkładkę dla niemowlaków)
  • tyłem do kierunku jazdy w pełnym okresie używania (do max. 18 kg)
  • przodem dla siedzących dzieci o wadze nie niższej niż 9 kg (Spin 360 oraz Spin GT)
  • najtańszy fotelik z zaliczonymi testami ADAC (3 gwiazdki modelu Spin 360)
  • wariant Spin Safe RWF posiada zaliczony szwedzki test PLUS TEST
  • montaż w samochodzie z wykorzystaniem mocowania ISOFIX oraz nogi wypierającej - intuicyjnie proste mocowanie, które obniża prawdopodobieństwo popełnienia błędu montażowego
  • zajmuje mało miejsca w samochodzie - stosunkowo krótka baza sprawia, że fotelik nie "kasuje" przedniego miejsca pasażera w mniejszych pojazdach
  • jeden z najlżejszych fotelików obrotowych na rynku - ułatwia potencjalne przepinanie między samochodami
  • 5 pozycji ustawienia wychylenia siedziska
  • 6 stopni regulacji wysokości zagłówka
  • zmiana położenia zagłówka odbywa się w parze z ułożeniem wysokości szelek bezpieczeństwa
  • wewnętrzne, 5-punktowe szelki regulowane na długość
  • wentylowana skorupa poprawiająca komfort podróżowania w cieplejsze dni

Minusy w/w fotelików Joie Spin

  • brak ramy antyrotacyjnej utrudnia stabilne zamontowanie w niektórych samochodach
  • mało miejsca na nogi dla dziecka podróżującego tyłem - jedna z najkrótszych odległości pośród porównywanych fotelików obrotowych
  • krótka baza uniemożliwia poprawne zapięcie w samochodach o długich kanapach
  • stosunkowo przeciętny zakres odchylenia siedziska dla dziecka podróżującego tyłem do kierunku jazdy
  • brak dodatkowych testów ADAC (Spin GT oraz Spin Safe)

Wymiary: dł. 65.5 cm, szer. 48.5 cm, wys. 52.5 cm
Waga: 12.8 kg

Promocyjne ceny zakupu obrotowych fotelików Joie - kliknij w nazwę modelu, który Cię zainteresował:
- Joie Spin 360
- Joie Spin GT
- Joie Spin Safe RWF

Joie i-Spin 360 / Joie i-Spin E 360 / Joie i-Spin Safe RWF

Fotelik obrotowy Joie i-Spin 360 to baza, na której oparto pozostałe dwa wymienione modele. Łącznie Klient posiada trzy warianty zakupu:

  • Joie i-Spin 360 - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 40 cm do 105 cm (posiada wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 19 kg. Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci od 76 cm wzrostu.
  • Joie i-Spin E 360 - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 61 cm do 105 cm lub wadze maksymalnej równej 19 kg. Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci od 76 cm wzrostu.
  • Joie i-Spin Safe RWF - fotelik obrotowy 180 stopni dla dzieci od 40 do 105 cm (posiada wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 19 kg. Możliwość przewożenia tylko tyłem w pełnym okresie używania.

Fotelik obrotowy Joie i-Spin 360 to obecnie jeden z najpopularniejszych modeli z opcją obrotu siedziska. Jest to model, który w stosunkowo przystępnej cenie zakupu gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa dla dziecka. Potwierdzają to wyniki testów ADAC z października 2019 roku, w których to otrzymał on ocenę 4 gwiazdek za zderzenia czołowe i mocne 5/5 gwiazdek za zderzenia boczne. Zaliczona norma i-Size określa okres używania fotelika jako zakres wzrostowy od 40 do 105 cm oraz maksymalny limit wagowy wynoszący 19 kg. To o 1 kg więcej, niż większość opisywanych tutaj fotelików. Posiada on wkładkę niemowlęcą, którą wraz z wzrostem dziecka "rozbrajamy" z poszczególnych elementów (dodatkowy zagłówek, klin spod pleców dziecka), by w końcu zaprzestać jej używania. Fotelik montujemy w samochodzie przy pomocy mocowania ISOFIX, a podstawę stabilizujemy nogą wypierającą. Model ten nie posiada ramy antyrotacyjnej. Joie i-Spin 360 posiada jedno z największych oferowanych siedzisk pośród obrotówek oraz jest to jednym z najlepiej rozkładających się do spania w pozycji RWF foteli obrotowych. Łącznie mamy tutaj aż 6 pozycji ustawienia. Możemy traktować go jako fotelik tyłem do kierunku jazdy w pełnym okresie używania, lub dla dzieci powyżej 15 miesiąca życia i wzroście nie niższym niż 76 cm, możemy także ustawiać siedzisko przodem. Przy podstawie znajduje się blokada, którą należy zwolnić, by móc wozić dziecko zgodnie z kierunkiem przewożenia. Głęboki zagłówek, wypełniony od środka pianką z pamięcią Intelli-Fit, doskonale chroni głowę dziecka podczas zderzenia bocznego oraz zapewnia wysoki komfort podczas snu w podróży. Dodatkowy system ochrony bocznej SIP w połączeniu z zagłówkiem i wysokimi ścianami bocznymi siedziska pozwolił uzyskać wspomniany maksymalny wynik podczas zderzeń bocznych testów ADAC - 5/5 gwiazdek. System SIP posiada automatyczne ustawienie jego elementów w poprawnym położeniu - zapinając szelki, odbojniki systemu ustawiają się samoczynnie pod kątem 90 stopni do skorupy fotelika. system wentylacji fotelika podnosi komfort podczas cieplejszych dni w podróży.

Joie i-Spin E 360 jest wariantem, w którym to producent usunął wewnętrzną wkładkę dla niemowląt. Stąd też, fotelik, zgodnie z nadaną mu homologacją jest odpowiedni dla dzieci od 61 cm do 105 cm. Pozostałe cechy są wspólne z modelem Joie i-Spin 360. Fotelik w tej wersji nie przechodził dodatkowych testów zderzeniowych ADAC.

Joie i-Spin Safe RWF to specjalny wariant zakupu tego fotelika. Nie posiada on możliwości ustawienia siedziska przodem do kierunku jazdy. Z tego tytułu, fotelik był w stanie zdać przeprowadzany w szwedzkim ośrodku testowym VTI badanie Plus Test. Zdają ten test tylko foteliki RWF, czyli tyłem do kierunku jazdy. Podczas tego badania mierzy się siły działające na głowę i szyję manekina testowego podczas zderzenia czołowego przy prędkości 56 km/h. Ten wariant otrzymał wysoką notę 5/5 gwiazdek za bezpieczeństwo w testach ADAC.

Plusy w/ w fotelików Joie i-Spin

  • foteliki spełniające założenia i wymogi normy homologacyjnej i-Size (UN R-129)
  • wyposażone w możliwość obrotu siedziska w zakresie 360 stopni (i-Spin 360 i i-Spin E 360) oraz 180 stopni (i-Spin Safe RWF)
  • dla dzieci od urodzenia do ok. 4 roku życia - (od 40 do 105 cm - i-Spin 360 oraz i-Spin E 360 oraz od 61 do 105 cm - Joie i-Spin Safe RWF) lub wagi max. 19 kg
  • tyłem do kierunku jazdy w pełnym okresie używania (do max. 19 kg)
  • przodem dla dzieci o wzroście powyżej 76 cm i ukończonym 15 miesiącu życia (Joie i-Spin oraz Joie i-Spin E)
  • jeden z najbezpieczniejszych foteli obrotowych na rynku - Joie i-Spin otrzymał w tym badaniu 4/5 gwiazdek za zderzenia czołowe oraz 5/5 gwiazdek za zderzenia boczne
  • wariant i-Spin Safe RWF pozytywnie zaliczył szwedzki test PLUS TEST
  • montaż w samochodzie z wykorzystaniem mocowania ISOFIX oraz nogi wypierającej - intuicyjnie proste mocowanie, które obniża prawdopodobieństwo popełnienia błędu montażowego
  • jedno z największych siedzisk z zwiększonym limitem wagowym do max. 19 kg
  • posiadają dodatkowy system ochrony przy zderzeniu bocznym SIP
  • 6 pozycji ustawienia wychylenia siedziska
  • 6 stopni regulacji wysokości zagłówka wraz z wysokością szelek (system Grow Together)
  • głęboki zagłówek wypełniony pianką z pamięcią Intelli-Fit
  • wskaźniki informujące o poprawności montażu fotelika w samochodzie
  • wewnętrzne, 5-punktowe szelki regulowane na długość
  • wentylowana skorupa poprawiająca komfort podróżowania w cieplejsze dni

Minusy w/w fotelików Joie i-Spin

  • brak ramy antyrotacyjnej utrudnia stabilne zamontowanie w niektórych samochodach
  • mało miejsca na nogi dla dziecka podróżującego tyłem - jedna z najkrótszych odległości pośród porównywanych fotelików obrotowych
  • brak dodatkowych testów ADAC (i-Spin E)
  • wysoka klamra 5-punktowych szelek utrudnia dopasowanie fotelika względem małych dzieci, szczególnie w wersji bez wkładki niemowlęcej Joie i-Spin E 360

Wymiary: dł. 65 cm, szer. 58 cm, wys. 62 cm
Waga: 14.2 kg

Promocyjne ceny zakupu obrotowych fotelików Joie - kliknij w nazwę modelu, który Cię zainteresował:
- Joie i-Spin 360 / Joie i-Spin E 360
- Joie i-Spin Safe RWF

BeSafe iZi Turn i-Size / BeSafe iZi Twist i-Size / BeSafe iZi Twist B i-Size

Foteliki obrotowe marki BeSafe to kolejny przykład, gdzie w oparciu na jednej konstrukcji, mamy różne warianty zakupu poszczególnych wersji. Łącznie dla rodzica przedstawiono trzy wersje dostępne do zakupu:

  • BeSafe iZi Turn i-Size - fotelik obrotowy 360 stopni dla dzieci od 67 cm do 105 cm (posiada wkładkę dla mniejszych dzieci) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Tyłem w pełnym okresie używania, przodem dla dzieci od 88 cm wzrostu.
  • BeSafe iZi Twist i-Size - fotelik obrotowy 180 stopni dla dzieci od 67 do 105 cm (posiada wkładkę dla mniejszych dzieci) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Możliwość przewożenia tylko tyłem w pełnym okresie używania.
  • BeSafe iZi Twist B i-Size - fotelik obrotowy 180 stopni dla dzieci od 40 do 105 cm (posiada pełną wkładkę niemowlęcą) lub wadze maksymalnej równiej 18 kg. Możliwość przewożenia tylko tyłem w pełnym okresie używania.

Modelem podstawowym marki BeSafe jest fotelik iZi Turn i-Size. Jako jedyny z całej trójki posiada pełen zakres obrotu w przedziale 360 stopni. Jest to konstrukcja, która została opracowane w pełnej zgodności z normą homologacyjną UN R-129, czyli i-Size. Brak wkładki niemowlęcej powoduje, iż jest on odpowiedni dla dzieci o wzroście od 67 cm do 105 cm oraz wagi maksymalnej równej 18 kg. Dla dzieci w początkowym okresie używania posiadamy wkładkę, którą z biegiem czasu należy zdemontować. Umożliwia przewożenie tyłem w pełnym okresie używania oraz alternatywnie przodem, jeżeli nasze dziecko ma więcej niż 88 cm wzrostu - najpóźniej z wszystkich porównywanych obrotówek. Fotelik ten montujemy przy pomocy mocowania ISOFIX oraz stabilizujemy go przy pomocy nogi wypierającej. Przy podstawie znajduje się także rama antyrotacyjna. Firma BeSafe w swoich modelach obrotowych zastosowała opatentowaną technologię Universal Level Technology. Fotelik po zamontowaniu, przy pomocy nogi wypierającej, należy tak rozeprzeć o podłogę, by znajdujący się na jej szczycie bąbelek powietrza w poziomicy znajdował się w jej centralnej części. Zapewnia to otrzymanie kąta 45 stopni odchylenia oparcia w maksymalnym rozłożeniu siedziska, niezależnie od kształtu kanapy samochodu. W niektórych autach podstawa będzie totalnie wisieć w powietrzu, co jest dopuszczalne w przypadku tych fotelików obrotowych. Zastosowano tutaj także nowe materiały energochłonne, czyli technologię BeSafe Dynamic Force Absorber. Zrezygnowano z pianek EPS / EPP na rzecz opracowanych przez inżynierów producenta struktury tworzyw o różnym poziomie elastyczności splecionych ze sobą ożebrowaną strukturą budowy. Pochłaniają one w optymalny sposób energię zderzenia bocznego - wewnętrzna część ulega zgięciu i dopasowaniu do głowy dziecka, a zewnętrzna pozostaje bardziej sztywna. Dodatkowym elementem ochrony jest system SIP+, czyli montowana od strony drzwi energochłonna wkładka, która pochłania siłę takiego impaktu. Siedzisko w razie potrzeby możemy odchylić do pozycji leżącej (4 poziomy ustawienia). Wewnętrzny zagłówek podnosimy wraz z wzrostem dziecka (6 dostępnych pozycji), a zmiana jego położenia wpływa na ustawienie wysokości wewnętrznych, 5-punktowych szelek. Te są także regulowane na długość, co ułatwia wkładanie i wyciąganie dziecka oraz umożliwia pełne ich dopasowanie do ciała dziecka. Magnesy znajdujące się w otulinach barkowych przytrzymują je podczas wkładania ułatwiając nam tym samym tą czynność. Fotelik nie brał udziału w testach ADAC.

BeSafe iZi Twist i-Size różni się od Turn-a tym, że nie możemy w nim ustawić siedziska przodem do kierunku jazdy. Dziecko do samego końca podróżuje tyłem. Posiada on identyczną wkładkę dla mniejszych dzieci Two-Fit Cushion i jest odpowiedni dla dzieci od 67 cm wzrostu. Zablokowanie przewożenia przodem pozwoliło mu zaliczyć szwedzki test Plus Test. ADAC zaliczony na 5/5 za bezpieczeństwo.

BeSafe iZi Twist B i-Size, podobnie jak Twist i-Size to fotelik tylko tyłem do kierunku jazdy. Jako jedyny z całej trójki jest odpowiedni do przewożenia noworodków, gdyż jest on odpowiedni dla maluszków już od 40 cm wzrostu. Jest tak dzięki opracowanej i zastosowanej wkładce niemowlęcej BeSafe Newborn Hugger, która dobrze okala takie maleństwo oraz zapewnia poprawny kąt podróży. Model ten posiada pozytywnie zaliczony test Plus Test oraz podobnie, jak wersja bez wkładki, 5/5 za bezpieczeństwo w teście ADAC.

Plusy w/w fotelików obrotowych BeSafe

  • zaprojektowane by spełniać najnowszą europejską normę UN R-129 (i-Size)
  • z obrotowym siedziskiem w zakresie 360 stopni (iZi Turn i-Size) oraz 180 stopni (iZi Twist oraz iZi Twist B i-Size)
  • dla dzieci od urodzenia do ok. 4 roku życia (od 40 do 105 cm oraz wagi max. 18 kg - BeSafe iZi Twist B i-Size)
  • odpowiednie dla dzieci od ok. 6 miesiąca do ok. 4 roku życia ( od 67 do 105 cm oraz wagi max. 18 kg - BeSafe iZi Turn oraz BeSafe iZi Twist i-Size)
  • tyłem do kierunku jazdy w pełnym okresie używania (do max. 18 kg)
  • przodem dla dzieci o wzroście powyżej 88 cm (BeSafe iZi Turn i-Size)
  • posiadają pozytywnie zaliczony szwedzki test PLUS TEST (seria iZi Twist i-Size)
  • montaż w samochodzie z wykorzystaniem mocowania ISOFIX oraz nogi wypierającej - intuicyjnie proste mocowanie, które obniża prawdopodobieństwo popełnienia błędu montażowego
  • posiada stabilizującą całość po zamontowaniu ramę antyrotacyjną
  • technologia BeSafe Universal Level Technology umożliwia ustawienie siedziska pod kątem 45 stopni przy maksymalnym wychyleniu RWF w niemal każdym samochodzie
  • nowy sposób zabezpieczenia dziecka przed zderzeniem bocznym - technologia różnoeleastycznych elementów energochłonnych BeSafe Dybamic Force Absorber
  • posiadają dodatkowy system ochrony przy zderzeniu bocznym SIP+
  • 4 pozycji ustawienia wychylenia siedziska
  • 6 stopni regulacji wysokości zagłówka wraz z wysokością szelek
  • wskaźniki informujące o poprawności montażu fotelika w samochodzie
  • wewnętrzne, 5-punktowe szelki regulowane na długość
  • magnesy podtrzymujące otuliny szelkowe podczas wkładania i wyciągania dziecka do fotelika

Minusy w/w fotelików obrotowych BeSafe

  • średnia ilość miejsca na nogi może utrudnić skrzyżowanie nóg dziecka podróżującego tyłem w końcowym okresie używania
  • brak dodatkowych testów ADAC (iZi Turn i-Size)
  • wysoka cena zakupu

Wymiary: dł. 75 cm, szer. 48 cm, wys. 54 cm
Waga: 15.5 kg

Promocyjne ceny zakupu obrotowych fotelików BeSafe - kliknij w nazwę modelu, który Cię zainteresował:
- BeSafe iZi Turn i-Size
- BeSafe iZi Twist i-Size / BeSafe iZi Twist B i-Size

Jane Ikonic i-Size

Jane Ikonic i-Size to fotelik obrotowy tego hiszpańskiego producenta, który został oparty na modelu Jane Gravity i-Size. Można o nim śmiało napisać, iż jest on poprawioną wersją swojego protoplasty.
Oczywistą funkcją, która pozwoliła znaleźć mu się w naszym zestawieniu jest możliwość obrotu siedziska. W tym przypadku można je ustawić zarówno bokiem (lewo, bądź prawo) w celu łatwiejszego wkładania i wyciągania dziecka, jak również możemy w nim wozić naszą pociechę zarówno tyłem, jak i przodem do kierunku jazdy. Przycisku do obrotu znajdujące się z bocznych stron skorupy sprawiają, że obsługa mechanizmu jest prosta i wygodna. Ikonic posiada normę homologacyjną i-Size i jest odpowiedni dla dzieci od 40 do 105 cm lub też do przekroczenia przez niego wagi równej 18 kg. W zestawie otrzymujemy tutaj wkładkę dla niemowlaków, która jest dedykowana do ok. 60 cm wzrostu maluszka. Ikonic to fotelik, który możemy traktować jako model RWF, gdyż umożliwia on przewożenie dziecka tyłem do momentu, gdy nie wyrośnie ono z niego wzrostem, lub nie przekroczy dopuszczalnej wagi. Mamy także opcję jazdy przodem, dostępną w chwili, gdy osiągnie ono wzrost 76 cm i ukończy 15 miesiąc życia. Siedzisko fotelika możemy odchylić po pozycji spoczynkowej, niezależnie od kierunku przewożenia (4 poziomy ustawienia). Zagłówek fotelika jest także regulowany na wysokość, a zmiana jego położenia wpływa na wysokość ustawienia wewnętrznych szelek. Fotelik montujemy w samochodzie przy pomocy systemu ISOFIX oraz stabilizujemy go nogą wypierającą. W bazie oraz nodze znajdziemy wskaźniki informujące o poprawności montażu. Elementem wpływającym na pełne unieruchomienie fotelika w samochodzie jest rama antyrotacyjna. Fotelik Jane Ikonic i-Size nie brał udziału w niezależnych testach niemieckiego ośrodka badawczego ADAC.

Plusy fotelika Jane Ikonic i-Size

  • zaprojektowany i skonstruowany, by spełniać założenia normy homologacyjnej i-Size
  • fotelik obrotowy w pełnym zakresie 360 stopni
  • tyłem do kierunku jazdy dla dzieci od 40 do 105 cm (posiada wewnętrzną wkładkę niemowlęcą)
  • przodem od 15 miesiąca życia dziecka i wzrostu nie mniejszego niż 76 cm
  • posiada limit wagowy równy 18 kg
  • montowany w samochodzie przy pomocy systemu ISOFIX i stabilizowany regulowaną nogą wypierającą
  • podstawa z ramą antyrotacyjną
  • 4 poziomy regulacji odchylenia siedziska
  • podnoszony zagłówek w celu lepszego dopasowania wewnętrznej przestrzeni siedziska dla stale rosnącego dziecka - zmiana jego położenia odbywa się w parze z ustawieniem wewnętrznych szelek
  • wysokie siedzisko korzystnie wpływa na pole widzenia dziecka podczas podróży
  • budowa podstawy fotelika zapewnia oparcie dla nóżek dla dzieci podróżujących przodem do kierunku jazdy

Jane Ikonic i-Size Minusy

  • średnia ilość miejsca na nogi może utrudnić skrzyżowanie nóg dziecka podróżującego tyłem w końcowym okresie używania
  • stosunkowo przeciętny zakres odchylenia siedziska może przyczynić się od opadania głowy dziecka podczas podróży tyłem, głównie w samochodach z mocno pochyloną kanapą
  • brak dodatkowych testów ADAC

Wymiary: dł. 78 cm, szer. 44 cm, wys. 64 cm
Waga: 15 kg

Zainteresowany? Skorzystaj z naszej promocyjnej oferty na zakup fotelika Jane Ikonic i-Size - >>LINK<<

BabySafe Rhodesian

BabySafe Rhodesian to nowość w naszym zestawieniu. Fotelik ten trafił do sprzedaży w marcu 2020 roku. Jest to fotelik obrotowy w pełnym zakresie 360 stopni, który swoją konstrukcją bazuje na modelu Heyner Multifix Twist 360. Firma BabySafe uzyskała licencję na wykorzystywanie skorupy w/w fotelika do produkcji modelu Rhodesian. Jest to o tyle istotna informacja, gdyż fotelik Heynera brał udział w testach ośrodka ADAC, w którym to otrzymał dobrą notę 3 gwiazdek za bezpieczeństwo, jak i w ocenie ogólnej. BabySafe Rhodesian to fotelik, który do poprawnego montażu wymaga posiadania w samochodzie mocowania ISOFIX. Regulowane szyny mechanizmu wpięcia ułatwiają jego poprawną instalację, a noga wypierająca stabilizuje całość w aucie. Znajdująca się przy bazie rama antyrotacyjna potęguje efekt stabilizacji. Fotelik ten posiada zaliczoną normę homologacyjną ECE R-44/04 dla grup wagowych 0+/I, czyli 0-18 kg. Dziecko, w pełnym okresie używania fotelika, może być przewożone tyłem do kierunku jazdy. Powyżej 9 kg, w chwili gdy nasz malec stabilnie siedzi, możemy także siedzisku ukierunkować przodem. Zalecamy jednak by głównie traktować ten fotelik, jak i pozostałe modele zestawienia, jako model RWF, czyli tyłem. Główną zaletą obrotowego fotelika jest ustawienie jego siedziska na wprost drzwi, by łatwiej wkładać i wyciągać dziecko z fotelika. Oczywiście, w BabySafe Rhodesian jest to możliwe. Fotelik ten posiada dodatkową wkładkę dla niemowląt, którą wraz z wzrostem dziecka należy wyciągnąć. Zagłówek jest regulowany na wysokość i zmiana jego położenia odbywa się razem z ustawieniem wysokości szelek. Te są 5-punktowe oraz regulowane na długość, by lepiej dopasować je do dziecka. Podczas wkładania pasażera, klamry pasa można przełożyć przez gumki Buckle Holder, by nie szukać ich pod dzieckiem, po jego włożeniu. Skorupa fotelika została dodatkowo wzmocniona przez elementy ochrony bocznej Side Protect, które pochłaniają siły zderzenia bocznego. Bonusem przy zakupie tego modelu jest 4-letni okres gwarancyjny (wymagany zakup stacjonarny) oraz objęcie go programem 6-letniej wymiany powypadkowej. Rhodesian występuje w 6 kolorach tapicerki, która jest oddychająca i którą można zdjąć do prania.

Plusy fotelika BabySafe Rhodesian

  • posiada zaliczone testy homologacyjne normy ECE R-44/04
  • bazuje na skorupie fotelika Heyner Multifix Twist 360, który otrzymał 3 gwiazdki w testach ADAC
  • możliwość przewożenia dziecka tyłem od narodzin aż do 18kg lub przodem od 9kg
  • w zestawie z wkładką niemowlęcą
  • system obrotowy w zakresie 360° ułatwiający wkładanie i wyciąganie dziecka z fotelika
  • prosty montaż fotelika za pomocą systemu ISOFIX
  • podstawa wyposażona w ramę antyrotacyjną stabilizującą całość po zapięciu w samochodzie
  • regulacja wysokości zagłówka wraz z 5-punktowymi pasami za pomocą jednej ręki
  • wzmocniona skorupa o system ochrony bo